/// Article alert

Bentley Supersports, tlak GM na dodavatele a žebříček bestsellerů s Fordem v čele (přehled 14/11/25)

bentley-continental-gt-supersports

Hlavním tématem uplynulých hodin bylo představení extrémní verze Bentley Continental, zároveň ale hýbe průmyslem i tvrdý postup GM vůči čínským komponentům. Do obrazu dne zapadá i britská sportovní scéna – McLaren i TVR chystají další kroky – a evropská prodejní čísla v čele s Fordem Puma.

Bentley Continental GT Supersports: lehčí, 657 k a jen zadokolka

Nové Bentley Continental GT Supersports sází na odlehčení, 657 koní a výhradně pohon zadních kol. Motor1.com zdůrazňuje, že jde o nejostřejší silniční Continental současnosti s výrazně přepracovaným podvozkem a brzdami. Britský Autocar dodává, že tah na lehkost i „zadokolku“ posouvá GT blíž světu sportovních kupé a dál od komfortního grand toureru. Ačkoli je výbava pořád luxusní, fokus je jasný: co nejčistší řidičský zážitek bez zbytečných kilogramů a kudrlinek.

GM přitvrzuje: dodavatelé musejí mimo Čínu

General Motors zpřísňuje pravidla a do roku 2027 nechce ve svých autech díly z Číny – ať už přímé, nebo přes subdodavatele. Motor1.com popisuje, že jde o širší „de-risking“ a tlak na transparentní původ komponentů v celém řetězci. Autoblog připomíná, že deadline je ambiciózní a může výrazně zamíchat nákupními strategiemi napříč odvětvím. CarBuzz k tomu dodává, že změna ovlivní i technologie a elektroniku, kde jsou čínští dodavatelé dnes extrémně silní.

Ford Puma

Evropský trh: Ford Puma letí v UK, nové Clio ukazuje české ceny

Britský žebříček bestselerů znovu přepisuje Ford Puma, která se podle Autocar utrhla konkurenci a potvrzuje trend kompaktních crossoverů. Do praktické roviny to převádí domácí novinka: AutoRevue shrnuje český ceník modernizovaného Renaultu Clio, jenž se i přes úpravy drží hodně nízko. Autocar přitom podotýká, že britská poptávka je citlivá na cenu a efektivitu – což Clio v našich podmínkách reflektuje rovněž. Tradiční evropské „malé“ a úsporné modely mají pořád silnou pozici.

Britské ikony v pohybu: McLaren chystá SUV, TVR znovu ožívá

McLaren podle Autoblog ukázal dealerům své první SUV, které má dorazit kolem roku 2028 s hybridním pohonem – značka tak poprvé vstupuje do nejžádanějšího segmentu. Současně britská scéna ožívá i jinde: Motor1.com píše, že TVR zkouší další comeback a ve hře je elektrický Griffith pod novým investorem. Autoblog navíc upozorňuje na další „showcar“ momenty McLarenu, které udržují pozornost na současných modelech a programu MSO. Společným jmenovatelem je pragmatismus: tradice ano, ale s technikou a karoseriemi, které zaručí širší dosah i stabilnější cashflow.

2028-mclaren-suv

EV a infrastruktura: BYD míří na Evropu, VW na Superchargery, Toyota brzdí

Na poli elektromobility se dějí spíš praktické posuny než velké ohňostroje. Autocar přiváží dojmy z BYD Sealion 7, který má ambici oslovit evropské zákazníky mainstreamovou cenou i výbavou. CarBuzz informuje, že VW ID.4 a ID. Buzz získávají v USA přístup k síti Tesla Supercharger (NACS), což je pro uživatele důležitější než další rekordy v nabíjení. A Autoblog dodává střízlivý kontrapunkt: Toyota zpomaluje expanzi EV kvůli dalšímu zdržení bateriové továrny – nálada na trhu tak zůstává opatrná.

Všechny včerejší články

/// Our Digests