Hlavním tématem uplynulých hodin bylo čínské PR fiasko na slavných „Schodech do nebe“, které zastínilo většinu ostatních novinek. Zároveň se řešily proměny prodejních taktik a servisu, technické zajímavosti okolo spalovacích motorů a návraty ikonických jmen.
Čínské PR fiasko na „Schodech do nebe“
Virálním světem hýbe nepovedený marketingový pokus, při němž čínské SUV nezvládlo výjezd po schodech na hoře Tianmen a tvrdě narazilo. Jak připomíná CarBuzz.com, šlo o snahu napodobit slavný kousek britské značky, která stejnou trasu zvládla už dříve – jenže tentokrát dopadla show rozpačitě a se značnou škodou (nejen) na pověsti.
iDNES.cz dodává, že automobilka se po incidentu omluvila a přiznala chybu v přípravě, což ale těžko smaže dojem z unáhlené prezentace. Událost rozjela živou debatu o bezpečnosti promoakcí i o tom, zda není lepší nechat mluvit sériová data než virální kaskadérské akce. Na obrázku níže je on: Chery Fulwin X3L
Technika: proč není sedmiválec a jak tuning zabíjí motory
Carscoops.com vysvětluje, proč se v běžné produkci prakticky nevyskytují sedmiválce: složité vyvážení, NVH, balení i náklady prostě nehrají do karet. Naopak jednoduché zásahy mohou napáchat velké škody – jak ukazuje CarBuzz.com na rozborce motoru Hyundai Veloster Turbo, kde nevhodné úpravy a ladění vedly k fatálnímu poškození. Domácí optiku přidává Autojournal.cz připomenutím „časovaných bomb“ mezi populárními motory a varuje před podceněnou údržbou. Poučení? U techniky platí dvojnásob: co výrobce neotestoval a nehomologoval, může mít drahé následky.
Návraty ikon: Lotus Esprit a krása starých Peugeotů
Britská klasika by se mohla vrátit: CarBuzz.com zachytil podání ochranné známky na jméno Esprit u Lotusu, načasované před 50. výročím modelu. Není jasné, zda jde o jistý nový vůz, nebo jen ochranu legendy, ale náladu fanoušků to spolehlivě zvedlo. Do nostalgické noty hraje i Autocar.co.uk, který připomíná zrod jednoho z nejpohlednějších Peugeotů RCZ a zákulisí jeho designu. Dědictví značek je zkrátka silná měna – ať už jde o potenciální comeback, nebo o příběhy, které formovaly evropský vkus.
Prodejní triky a reputace servisů pod tlakem
Na americkém trhu se prodejci podle Autoblog.com vracejí k osvědčeným taktikám z 90. let, aby rozhýbali poptávku – od agresivnějších pobídek po marketingové „show“. Zároveň Autoblog.com v jiné analýze upozorňuje na slabá místa servisních oddělení prodejců: dlouhé čekání, nejasnou komunikaci a ztrátu důvěry. Spotřebitelský úhel doplňuje Jalopnik.com praktickým rozborem, co z továrních záruk některých značek skutečně kryje a kde si dát pozor. I když jde primárně o USA, trend je poučný i pro Evropu: tlak na transparentnost a kvalitní poprodejní péči sílí napříč trhy.
Elektromobilita se třídí: velké značky brzdí, nováčci zrychlují
Autoblog.com píše, že přestože trh s elektromobily roste, Ferrari a Porsche své plány korigují – více hybridů, opatrnější tempo u čistých EV a zaměření na to, co zákazníci reálně chtějí. Na druhé straně Carscoops.com spekuluje, že příští Mazda3 by mohla být elektrifikovaná a možná sdílet techniku mimo vlastní koncern. Mix strategií tak houstne: někteří sází na evoluci a kombinaci technologií, jiní zvažují skok. Pro zákazníky to znamená víc možností – a nutnost číst mezi řádky marketingu.





