Hlavním tématem uplynulých hodin byly evropská „drivers’ cars“ – od ostrých SUV po nejdražší GTI – zatímco elektromobilní svět řešil nepříjemné poplatky, nehody i zdražování luxusu. Pozornost si získala také Toyota s okruhovým EV konceptem a sběratelské skvosty na prodej.
Řidičská Evropa na vzestupu: Range Rover SV a nejdražší Golf GTI
Ostré SUV i ikony hot-hatchů ukazují, že Evropa na řidičské zážitky nezapomněla. Autoblog.com zachytil Range Rover Sport SV při testech na Nürburgringu a naznačuje, že se „BMW M-powered“ Range chystá přiblížit metám Porsche. Stejný web připomíná i vůbec nejdražší sériový Golf GTI – speciál za zhruba 63 tisíc dolarů – a dodává, že cenovka nutně neznamená nejlepší jízdní verzi. Do koláže trendů pak Autoblog.com přidává zprávy o návratu fyzických tlačítek u nových trucků Scout a také připomínku, že Nissan stále dělá auta pro řidiče, zatímco Junior Sport Speciale od Alfy Romeo ukazuje italskou formu pro každý den.
EV realita bez příkras: poplatky, Autopilot a dražší luxus
Elektromobilita si prochází střízlivěním – a to jak u zákazníků, tak u technologií. Carscoops.com popisuje, jak vysoké ceny v leasingu Lucidu (až tisíce dolarů za díl) odrazují zájemce, zatímco CarBuzz.com píše o dalším policejním autě zasaženém Teslou na Autopilotu. Do prémiového světa vnáší kontrast Motor1.com, podle něhož ultraluxusní Cadillac Celestiq ještě citelně zdražil pro modelový rok 2026. A technologie autonomního řízení? Autoblog.com píše, že GM plánuje u Super Cruise „eyes‑off“ řízení do roku 2028, ale současně připomíná i škraloupy Tesly – včetně sporu Sama Altmana kvůli nedodanému Roadsteru.
Toyota bere okruh útokem: rodinné EV s 400 koňmi a Time Attack
Že i „rodinné“ EV může být ostrou okruhovou zbraní, ukazuje Toyota hned dvojím způsobem. Autoblog.com píše o přestavbě běžného elektrického modelu na 400koňový track weapon s důrazem na chování na limitu. A MotorIllustrated.com přidává koncept bZ Time Attack pro SEMA 2025, který ukazuje, jak značka přemýšlí o elektrickém výkonu i tepelné odolnosti při dlouhých jízdách na hraně. Dohromady to naznačuje, že vedle efektivity se výrobci víc zaměřují i na ovladatelnost a výdrž v náročných podmínkách.
Klasiky a sběratelské klenoty: Evo III i Cadillac V16
Na trhu se objevilo několik skvostů, které míří do srdci i peněženek sběratelů. Autoblog.com upozorňuje na Mitsubishi Lancer Evolution III s nájezdem 66 tisíc mil – rychlá zkratka k JDM legendě devadesátek. Proti tomu CarBuzz.com vyzdvihuje vzácný Cadillac V16 z roku 1934 s vazbami na Rolls-Royce a Bentley, který reprezentuje nejvyšší patra předválečného luxusu. A jako domácí třešnička na dortu Garáž.cz připomíná perfektně dochovanou obytnou Škodu 1203, která v Česku jitří nostalgii.











