Hlavním tématem uplynulých hodin bylo dění na SEMA, ale také nenápadné, ale o to důležitější změny u evropských značek. BMW ladí vlajkové sedany a připravuje nové SUV, Subaru ukázalo nejnovější Gymkhanu s brutálním „Brataroo“ a Itálie poslala do světa několik benzínových lahůdek. Na obzoru se rýsuje i nový luxusní tah Audi a dvojice „few-off“ speciálů od Maserati a Alfy.
SEMA: extrémní přestavby a Toyota ukazující všechny pohony
Americká show SEMA letos znovu potvrdila, že fantazii se meze nekladou – Motor1.com vyzdvihuje 800koňový Mustang Ringbrothers „Kingpin“, který kombinuje řemeslný detail s brutální technikou. Do kontrastu s ním se postavila podle Autoblog Toyota, která na stánku představila celé své portfolio pohonů od hybridů přes spalovací až po vodík a off-roadové koncepty. Právě šíře technologií u Toyoty naznačuje, že svět po SEMA nebude jednosměrkou k baterkám. A tradiční garážoví mágové zase připomněli, že dobrý restomod umí oslovit jak puristy, tak moderní publikum.
BMW: facelift 7er, nové iX4 a úklid v označení M
CarBuzz zachytil na Nordschleife odmaskovaný prototyp modernizované řady 7, která má ubrat na kontroverzi a přidat na eleganci. Stejný web popisuje i první záběry nového iX4, jež doplní nabídku elektrických SUV – ale středem zájmu zůstávají spalovací a plug-in verze „sedmičky“. Autoblog k tomu dodává, že divize M opouští označení Competition a naznačuje další zjednodušení nabídky, které může zasáhnout i manuální převodovky. Celkově to vypadá na postupnou změnu designu a přehlednější produktovou strategii.
Subaru „Brataroo“: hvězda nové Gymkhany s aktivní aerodynamikou
Nejnovější Gymkhana přivádí na scénu divoký Subaru BRAT „Brataroo“, který má podle Autocar 670 koní a aktivní aerodynamiku, jakou vídáme spíš na supersportech. Motor1.com zdůrazňuje, že za volant usedne Travis Pastrana a projekt staví na ikonické siluetě BRAT, přesto jde o technicky zcela nové auto. Kombinace lehké karoserie, extrémního boxerového čtyřválce a aero triků slibuje opravdovou podívanou. A Gymkhana znovu ukazuje, jak marketing a motorsport dokážou posunout image značky.
Italská exotika a nové jméno na scéně: V12 přebírá slovo
Itálie stále umí zrychlit tep – Motor1.com přináší fascinující přestavbu závodního Ferrari 599XX na silniční speciál, která ctí DNA okruhového monstra. A do party přichází nováček Talos XXT, o němž Autoevolution píše jako o málo známém sporťáku s atmosférickým dvanáctiválcem a manuálem – kombinace, která už dnes téměř neexistuje. Společným jmenovatelem je návrat k mechanickým zážitkům a exkluzivitě, nikoli k rekordům dojezdu. Pro automobilové nadšence z Evropy jde o příjemný protipól k sterilním číslům výkonu a wattů.
Evropský luxus v pohybu: Audi Q9 Horch a „few-off“ z Modeny
Carscoops hlásí, že Audi chystá model Q9 Horch, přímého rivala pro Mercedes-Maybach GLS – důraz na komfort, prestiž a tradiční luxus je zřejmý. Na širší vlnu exkluzivity navazuje Autocar zprávou o společném „few-off“ programu Maserati a Alfy Romeo, který má přinést limitované vlajkové modely šité na míru. Trend je jasný: Evropa posiluje na místech, kde elektromobilita nehraje prim a kde rozhoduje řemeslo, materiály a příběh značky. Pro zákazníky to znamená víc osobitých aut na vrcholu pyramidy.











