Hlavním tématem uplynulých hodin bylo odhalování novinek. Mercedes naznačil příští GLB, Ford chystá nový silniční sporťák a Porsche kombinovalo elektriku s chytrou technikou. Do Evropy navíc míří další čínská SUV se spalovacími motory a Italové ladí ostré závodní speciály. Tady je náš dnešní výběr toho nejzajímavějšího.
Mercedes GLB: první pohled do interiéru a brzká premiéra
Mercedes postupně poodhaluje novou generaci GLB, rodinného SUV se sedmi sedadly. Autocar přináší první oficiální “mrazivé” snímky a potvrzuje prosincový debut, zatímco Motor1.com vyzdvihuje trojici displejů a výraznou „hvězdnou“ ambientní atmosféru. CarBuzz dodává, že GLB sází na praktičnost a modernizovaný infotainment. Vše ukazuje, že facelift nepřinese revoluci, ale vycizeluje silné stránky aktuálního modelu.
Ford chystá nový sporťák, premiéra v lednu po boku F1
V oddělení Ford Performance se schyluje k odhalení „production road car“, které proběhne v lednu během startu programu F1. Autocar píše, že automobilka vůz ukáže při zahájení sezony, a Motor1.com spekuluje, zda nepůjde o duchovního nástupce modelu GT. CarBuzz potvrzuje lednový termín odhalení, zatímco Jalopnik připomíná, že Red Bull odstartuje sezonu 2026 v Detroitu, čímž se oficiálně rozjede partnerství s Fordem. Indicie tak směřují k ryze silničnímu, ale závodním duchem inspirovanému stroji.
Italské ostré novinky: Lamborghini bez hybridu a image made in Italy
Na straně italských značek se mluví o závodním speciálu Lamborghini Temerario Super Trofeo, který může předznamenat ostřejší zadokolkovou verzi STO. CarBuzz spekuluje o technice i naladění, zatímco Novinky.cz připomínají, že chystaný závodní vůz má atmosférický osmiválec bez hybridní podpory. Na image sází i dvojice Alfa Romeo a Maserati, jak píše Autoblog, když rozjíždějí projekt BottegaFuoriserie pro hlubší personalizaci. Italský recept je jasný: maximalizovat emoce, udržet výkon a vyprávět silný příběh značky.
Porsche: elektrické Cayenne už v listopadu a chytřejší hybridy
Porsche ladí produktovou ofenzivu: první elektrické Cayenne dorazí ještě v listopadu. Autoblog potvrzuje brzkou premiéru, zatímco Motor Illustrated mluví až o 1 000 koních a technice převzaté z Formule E, ale zabalené do praktického SUV. K tomu Motor1.com popisuje nový patent, jak pomocí axiálních elektromotorů udělat plug‑in hybridy lehčí a výkonnější. Celkově to naznačuje dvojí směr značky: technologie pro elektrifikaci, ale také důraz na jízdní výkony a efektivitu.
Číňané v Evropě: Omoda 7 s benzinem a nový Zeekr 7X
Ofenziva čínských značek v Evropě pokračuje hlavně u dostupnějších SUV se spalovacími motory. Autocar přináší ceny pro Omodu 7 v Británii, která startuje v lednu od 29 915 liber a cílí na mainstream. Stejný magazín zároveň představuje nový Zeekr 7X, jenž má evropské ambice s důrazem na design a výbavu. Trend potvrzuje Garáž.cz, podle níž se jedna čínská značka už na našem trhu viditelně uchytila.





