/// Article alert
První polské lidové auto: Syreny postavily Polsko na kola, nikdy se nevyvážely do zahraničí a patří k nejrozšířenějším vozům s dvoudobým motorem
Syrena má zajímavou historii. Vznikla jako první polská konstrukce osobního automobilu pro výrobu ve větších sériích, a jak uvidíme dále, s československým Minorem nemá opravdu nic společného. Legendu o příbuznosti, či spíše zbožné přání nadšenců, kteří by u zrodu Syreny i švédského Saabu rádi viděli naši účast, fakta vyvracejí. Jisté je, že Syrenu stejně jako Minora inspirovaly německé konstrukce DKW. V době zahájení výroby Syreny byl Minor už šest let po smrti. Syrena nakonec přežila až do roku 1983, vzniklo celkem 521 311 automobilů, z toho 177 234 ve varšavské továrně FSO a většina po převedení výroby v Bielsko-Bialej (závod WSM, přejmenovaný na FSM).
Source: https://www.garaz.cz/clanek/syrena-21004419
/// More news











