TÜV Report 2026 – Vítězové a poražení
Nejnovější vydání TÜV-Report 2026 poskytuje podrobné informace o technických přednostech a nedostatcích 216 oblíbených modelů ojetých vozů. Odborníci z německých technických inspekčních asociací vyhodnotili pravidelné technické prohlídky (PTI) přibližně 9,5 milionu vozů.
Nejspolehlivějšími dvouletými a tříletými vozy ve svých třídách v letošních testech TÜV jsou: Fiat 500 E (třída mini), Mazda 2 (malé auto), BMW řady 1/2 (kompaktní třída), Mercedes-Benz třídy C (střední třída), Mercedes-Benz třídy B (van) a VW T-Roc (SUV). Mazda 2 se stala celkovým vítězem.
Shrnující článek už najdete v naší sekci Auto-Data i s odkazy na technické specifikace hodnocených aut.
Rostoucí ceny aut a tlak na zaměstnanost v evropském autoprůmyslu
Vedle spolehlivosti se v posledních hodinách silně řešily i peníze – jak ceny nových aut, tak budoucnost pracovních míst v evropském autoprůmyslu. Autoblog.com i CarBuzz.com informují, že šéfové Fordu, Stellantisu, GM a Tesly byli povoláni před americký Kongres, aby vysvětlili, proč auta tak rychle zdražila a jak do toho zapadá tlak na elektromobilitu.
V Evropě mezitím přicházejí zprávy o úbytku pracovních míst – iDNES.cz píše, že výrobce náklaďáků MAN plánuje v Německu do deseti let zrušit 2 300 pracovních míst, a Novinky.cz konstatují, že německý automobilový průmysl zaměstnává nejméně lidí od roku 2011. Do mozaiky pak zapadá i rozhovor iDNES.cz s Martinem Jahnem ze Škody Auto, který označuje Green Deal za „naprosto nereálný“ a upozorňuje, že kombinace regulací, tlaku na elektromobilitu a nákladů na transformaci ohrožuje konkurenceschopnost evropských automobilek.
Hyundai Crater a nástup korejských sportovních konceptů
Uplynulé hodiny patřily také Hyundai a jeho nové studii Crater, která se objevila hned na několika zahraničních webech a jasně ukazuje, že Korejci chtějí vlastní odpověď na Jeep Wrangler a Ford Bronco. Motor1.com i Jalopnik.com zdůrazňují hravý offroadový charakter s elektrickým pohonem, robustní XRT styl a fakt, že jde zatím „jen“ o koncept, který by ale mohl naznačit budoucí sérii. Do stejné vlny patří i ostré novinky Hyundai N – od Ioniqu 6 N s více než 640 koňmi po Elantru N TCR Edition – o nichž Autoevolution.com a Jalopnik.com píší jako o autech, která mají na okruhu konkurovat evropské špičce. Autoblog.com a Carscoops.com dodávají, že Crater i nová N-modelová dvojice jsou hlavně demonstrací toho, že Hyundai dokáže spojit elektrický pohon, výkon i reálnou zábavu za volantem, což byl dřív spíš svět evropských značek.
Genesis Magma: nová ofenziva na teritoriu Porsche a Corvette
Ještě ambiciózněji než Hyundai působí sesterský Genesis se svou novou sportovní divizí Magma, kterou zahraniční média vnímají jako otevřenou výzvu pro evropskou elitu. Autocar.co.uk i Autoevolution.com píší o konceptu Magma GT jako o předobrazu středově uloženého supersportu, jenž by měl mířit na Porsche 911, Corvette ZR1 nebo Ford GT, a vyzdvihují jak agresivní design, tak závodní techniku. Paralelně s tím se světu představilo i ostré SUV Genesis GV60 Magma s výkonem kolem 650 koní, které podle Autocar.co.uk a CarThrottle.com míří přímo proti Porsche Macan a ukazuje, že korejská značka se nebojí „evropských“ ambicí. Motor1.com a CarBuzz.com pak dodávají, že celé magma-portfolio – od GT konceptu přes GV60 až po překvapivý G90 Wingback Magma wagon – má sloužit jako program, který má Genesisu otevřít dveře mezi seriózní prémiové a sportovní značky, kde zatím kralují hlavně Němci.
Nová vlna velkých SUV a pick-upů pro rodiny i práci
Dalším silným tématem je nástup nové generace velkých SUV a pick-upů, u nichž výrobci kombinují větší prostornost, hybridní techniku a lepší terénní schopnosti. MotorIllustrated.com upozorňuje na modernizovaný Kia Telluride pro rok 2027, který přináší více místa, hybridní úspornost a sebevědomější offroadový styl, zatímco Autoblog.com i CarBuzz.com zdůrazňují nové přeplňované motory a luxusnější kabiny.
Elektromobilita v ofenzivě: Cayenne Turbo EV, Lucid Gravity a Leaf s grantem
Hodně se píše i o čistě elektrických novinkách, které míří do prémiového i mainstreamového segmentu. Autoblog.com přinesl exkluzivní první pohled na Porsche Cayenne Turbo EV jako na vůbec nejsilnější sériové Porsche, zatímco Garáž.cz podtrhuje jeho ohromující parametry – přes 1 150 koní a sprint na stovku za 2,5 sekundy – ale také digitalizovaný interiér plný displejů. V jiné části trhu boduje Lucid s novým Gravity Touring, který podle Autoevolution.com, MotorIllustrated.com i CarBuzz.com nabízí přes 500 km dojezdu, výkon přes 550 koní a přitom má být „dostupnějším“ vstupem do světa luxusních EV SUV. Na opačném konci cenového spektra stojí nový Nissan Leaf, na který podle Autocar.co.uk britští zákazníci dostanou štědrý grant 3 750 liber, jenž má aspoň částečně mírnit rostoucí náklady na elektromobilitu.





